Τρίτη, 18 Ιανουαρίου 2011

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ

ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ

ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 18-1 ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ 6 ΜΜ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
Εργαζόμενοι -ες
Με το νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση για τις συγκοινωνίες, όπως και ο νόμος 3899 που κατήργησε ουσιαστικά τις συλλογικές, συμβάσεις, προβλέπονται μια σειρά αντεργατικών μέτρων τα οποία βάλουν ευθέως εναντίον των εργασιακών, μισθολογικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων και θέτουν τις βάσεις για την κατάργηση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών και τη σταδιακή παράδοση τους στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Μετατρέπουν τις αστικές συγκοινωνίες σε ακριβό εμπόρευμα και ανοίγει ο δρόμο για την πλήρη ιδιωτικοποίηση.
Εργαζόμενοι-ες
Ο αγώνας στις συγκοινωνίες βρίσκεται σε κρίσιμη φάση. Κυβέρνηση, ΜΜΕ, δικαστικοί και κατασταλτικοί μηχανισμοί χρησιμοποιούν όλα τα μέσα για να κάμψουν τον ηρωικό αγώνα των εργαζομένων στα ΜΜΜ. Η κυβέρνηση φοβάται μήπως αυτός ο αγώνας μετατραπεί σε αγώνα «ατμομηχανή» για όλο το εργατικό κίνημα και θέλει με όλους τους τρόπους να τον τσακίσει, γνωρίζοντας πως υπάρχουν προϋποθέσεις ο συγκεκριμένος αγώνας να επιφέρει ρήγμα στο μνημόνιο και την κυβερνητική πολιτική, ότι έχει προϋποθέσεις νίκης.
Εργαζόμενοι-ες
Δεν πρέπει να αφήσουμε μόνους τους εργαζομένους στις αστικές συγκοινωνίες. Θα είμαστε δίπλα τους για να μην περάσει η τρομοκρατία και η ποινικοποίηση του αγώνα τους, που επιδιώκει η κυβέρνηση με τη στήριξη της δήθεν "ανεξάρτητης" δικαιοσύνης και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
ΟΧΙ στις ιδιωτικοποιήσεις των συγκοινωνιών
ΟΧΙ στην αύξηση των εισιτηρίων
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ

Όλοι στα συλλαλητήριο

Διαβάστε και Κοινός αγώνας των εργαζόμενων στις συγκοινωνίες για αξιοπρεπείς συνθήκες δουλειάς

1 σχόλιο:

  1. H Μικαέλα Τσ. τα λέει πιο απλά στo ακόλουθο email που εστάλη σε όλους τους οργανισμούς ΜΜΜ, στα αρμόδια υπουργεία, και κοινοποιήθηκε σε πληθώρα ΜΜΕ (χωρίς να δημοσιευθεί).

    Προς: Κάθε υπεύθυνο για την απόπειρα 'εξυγίανσης' των ΜΜΜ

    Θέμα: Σχετικά με τη μείωση της συχνότητας και την κατάργηση γραμμών συγκοινωνίας και την συνολικότερη απόπειρα 'εξυγίανσης' των ΜΜΜ.

    Κύριοι και κυρίες, υπεύθυνοι των οργανισμών δημόσιων συγκοινωνιών.

    Ονομάζομαι Μικαέλα Τσ. και είμαι μία εργαζόμενη μητέρα. Σας στέλνω αυτή την επιστολή για να σας εκφράσω τη διαμαρτυρία μου σχετικά με τις επερχόμενες αναδιαρθρώσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς και συγκεκριμένα στη μείωση της συχνότητας και κατάργηση ορισμένων γραμμών λεωφορείων και τρόλεϋ, ημερησίων και ειδικότερα των νυχτερινών.

    Όπως σας προανέφερα, είμαι εργαζόμενη, δουλεύω συγκεκριμένα με νυχτερινό ωράριο σε ένα εστιατόριο στο κέντρο της Αθήνας, μακριά από την περιοχή κατοικίας μου. Δεν έχω δυστυχώς την πολυτέλεια του να κατέχω αυτοκίνητο, και έτσι χρησιμοποιώ αποκλειστικά τα ΜΜΜ για τις μετακινήσεις μου. Ιδιαίτερα το βράδυ, κατά την επιστροφή μου από το χώρο εργασίας μου, χρησιμοποιώ κατ' ανάγκην τις νυχτερινές γραμμές των τρόλλεϋ. Μία ενδεχόμενη κατάργησή τους θα με έφερνε σε πολύ δύσκολη θέση, καθώς δε θα είχα μέσο επιστροφής. Καθώς σας είπα, δεν έχω δικό μου μέσο μεταφοράς και είναι, νομίζω, αυτονόητο πως δεν τίθεται ζήτημα χρήσης ταξί, καθώς αυτό θα μου στερούσε μεγάλο μέρος του, ούτως ή άλλως, περιορισμένου μεροκάματού μου.

    Δεν αποτελώ φυσικά ειδική περίπτωση. Είμαστε πολλοί εργαζόμενοι και εργαζόμενες που βασιζόμαστε αποικλειστικά στα ΜΜΜ για τις μετακινήσεις μας, καθημερινά και περισσότεροι αυτή την εποχή, που με αιτία ή αφορμή την κρίση βλέπουμε συνεχώς τα έσοδα μας να μειώνονται, τα έξοδα να αυξάνονται και δεν μπορούμε να σηκώσουμε το κόστος της κατοχής και χρήσης ιδιόκτητων μέσων μεταφοράς.

    Ας τελειώνουμε επιτέλους με τις δικαιολογίες. Κάποια πράγματα όπως η υγεία, η παιδεία, η ασφάλιση και φυσικά οι συγκοινωνίες αποτελούν βασικά κοινωνικά αγαθά, και δε μπορούν να μετριούνται με όρους 'δημοσίου χρέους', δείκτες χρηματιστηρίων και κριτήρια κέρδους και επιχειρηματικότητας. Δεν μπορούν, απαραίτητα για την επιβίωση, μέσα να μετατρέπονται σε εμπορεύματα για αγοροπωλησία από όσους/ες και μόνο έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα αγοράσουν. Είναι η λογική που βάζει το κέρδος πάνω από τον άνθρωπο η οποία καλεί στην αναδιάρθρωση και 'εξυγίανση' των μέσων μαζικής μεταφοράς και τη μείωση του κόστους.

    Οι συγκοινωνίες δεν είναι ζημιογόνες. Ζημιογόνα είναι η μόλυνση, το κυκλοφοριακό χάος που οφείλεται στην έλλειψη ενός ικανοποιητικού και προσιτού σε όλους δικτύου δημόσιων συγκοινωνιών, η αλόγιστη χρήση των αυτοκινήτων. Οι δημόσιες συγκοινωνίες δεν έχουν χρέη. Χρέος τους είναι να εξυπηρετούν τον κόσμο στις καθημερινές του μετακινήσεις. Οι δημόσιες συγκοινωνίες δεν είναι κόστος. Κόστος είναι η απελπισία και ο εξευτελισμός στον οποία τέτοια μέτρα ωθούν μεγάλο μέρος της κοινωνίας.

    Μικαέλα Τσ.
    michaella@freemail.gr


    Και ο ΟΑΣΑ με τις σφραγίδες τις υπογραφές και όλα του, απαντά ακόμη πιο απλά:

    Σε απάντηση της από 21/12/2010 επιστολής σας "σχετικά με τη μείωση της συχνότητας και την κατάργηση γραμμών συγκοινωνίας και την συνολυκότερη απόπειρα εξυγίανσης των ΜΜΜ" θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε ότι, στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης και εξοικονόμησης πόρων των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, προβλέπεται αναστολή της λειτουργίας όλων των νυχτερινών γραμμών.
    Ελπίζουμε ότι στο μέλλον, με την προυπόθεση ότι οι συνθήκες θα το επιτρέψουν, θα μπορέσουμε να θέσουμε και πάλι σε λειτουργία τις νυχτερινές γραμμές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή